lørdag 18. september 2010

"I thought girls from Norway were supposed to be 1.90?"


(Sitatet er noe en tysker sa til meg her om dagen)

Jeg har endelig ny pc, og internett. Jeg har vært her i fem dager, men det føles som uker. Ikke fordi tiden har gått sakte, eller fordi det har vært kjedelig, men fordi det har skjedd så utrolig mye. Jeg har opplevd så mye nytt, og tatt inn så mye informasjon på så kort tid. Det har vært litt overveldende.

Bli-kjent-delen med folk gikk veldig greit egentlig. Jeg har blitt kjent med en del tyskere. Det er veldig mange av dem her, og nesten alle skal bare være her i en til to semestere. Jeg må få meg britiske venner as well, ellers så blir venneløs i løpet av april. Det er også en del asiatere her, mest kinesere. Og en del franskmenn, som jeg har funnet ut at jeg ikke liker. De er stuck up! De er bare med hverandre, snakker bare fransk, forventer at folk går bort til dem i stedet for å gå bort til folk. Derfor har jeg bare blitt kjent med ei fransk ei. Av skandinaviske folk, er det kun ei som heter Emma. We bonded instantly fordi hun også gikk IB! Det er virkelig en liten verden. Hun er en av de få internasjonale studentene som skal ta hele utdannelsen her.

Frem til i dag har gangen min vært øde. Jeg tror jeg har vært den eneste som har bodd her. I dag driver de britiske studentene og flytter inn, noe de har gjort siden klokken ni på morgenen. Det er titalls biler parkert utenfor og familiemedlemmer som bærer esker opp trapper. Jeg misunner de litt, for de har med seg alt! De spiller også vedig høy musikk fra bilene sine. I stad var det Usher med OMG, nå er det Florence and The Machine med Dog days are over.



Her bor jeg; Aynsley Hall - flat 3 room 25


Dette er den delen av campus hvor studentene bor (så kalt university accommodation), og teknologiavdelingen og businessavdelingen (tror jeg). Avdelingen min, arts, media and design, og vitenskapsavdelingen ligger i andre delen av campus, som er to minutter unna:


Her er the Thompson Library og International Student Centre


Dette er skolens kinosal. Der viser de for det meste studentfilmer, men også spillefilmer som Letters to Juliet og Inception.

Blogspot messer opp layouten når du blander tekst og bilder, så tok bildene sist. Nå sitter jeg bare på rommet (som jeg kommer til å poste bilder av snart, må bare rydde det først, og det orker jeg ikke gjøre nå) og drikker te. Jeg møtte tre av jentene som bor i gangen min på kjøkkenet i stad. Jeg introduserte meg selv som Lily. Hele uken har folk bedt meg om å gjenta navnet mitt. Noen av de internasjonale studentene kaller meg Liri, andre Lily, noen prøver seg på Liridona.

Senere på kvelden er det school disco på LRV, en slags nattklubb on campus. (Drikke er utrolig billig her, hvis dere lurte. Det virker som de drikker alkohol som vann. Det plager meg litt. Alle hall'sa har fått bånd i forskjelle farger, sånn at hvis du blir for full under freshers' week, kan du bare vise noen båndet ditt, så vet de hvor du bor. Da vi skulle fylle ut skjemaer for health services, var det spørsmål om hvor ofte du drikker mer enn 8 drinker og hvor ofte du drikker så mye at du ikke husker noe) Until then skal jeg kose meg med Vampire Diaries og One Tree Hill.

3 kommentarer:

Eline sa...

wee, det ser kjempefint ut der da. og høres ut som en fin mulighet til å begynne å konsumere alkohol som om det var vann. fint og sunt og godt for alle indre organer. og humøret!
det frister å komme på besøk, hadde vært sykt gøy.

you are missed Li-ri-do-na.

Live sa...

Det ser kjempekoselig ut der. Ekte bristisk universitets stil! You go girl :)

Sandra Bakken Østlien sa...

haha, alle tyskerne her er sånn som du beskriver franskmennene der. hate it!