tirsdag 28. september 2010

University boys and the girls fill the bars, while I'm just waiting for the light to change

I dag har jeg lært at fremmedfrykt er like gammelt som mennesket. Første forelesningen jeg hadde i dag var i Introduction to English studies, og foreleseren introduserte den litterære perioden (early modern, 1600-tallet) og ga oss grunnlaget for å kunne skjønne stykket vi skal lese, som er The Tempest av han Shakespeare (vet ikke om dere har hørt om ham). Jeg lærte også at Shakespeare ikke skrev gammel engelsk, men moderne. Dette er to av bøkene jeg skal lese dette semestret:



Til venstre: Volpone av Ben Jonson (early modern writing). Til høyre: The Tempest av William Shakespeare (introduction to English studies).



Fra Volpone. Ja, halvparten av siden er faktisk fotnoter. Alle sidene ser slik ut. Engelsken min trenger tydeligvis forbedring. Jeg skal ha lest Act 1 Scene 1 til seminaren i morgen tidlig.
I morgen har jeg første forelesningen i Writing narratives !!!On another note (jeg kom ikke på et norsk ord for det, og google translate var ikke hjelpsom. det er bare å komme med forslag!): Jeg fikk stipend og lån i dag, betalte depositum og en tredjedel av skolepengene, og har nå fullført første del av registeringen. I morgen får jeg student card !

On yet another note (har fortsatt ikke kommet på et norsk ord): var på en pub med fotballaget i dag, der jeg møtte ei dansk ei! Etter det skulle jeg møte gjengen (jeg har en gjeng nå, så kult!) på Ember Lounge, der det var burgertilbud (ta to, betal for en-opplegg). En del av meg forventer at jeg skal jinxe det hele, at noe ille vil skje, fordi jeg har det såpass bra! Dere er sikkert lei av å høre om hvor fantastisk jeg har det, men jeg tror ikke dere vil lese mine emo-innlegg (jeg advarer dere: det kommer sikkert til å bli noen av dem etter hvert).

Overskriften er fra "The Diamond Church Street Choir" av The Gaslight Anthem. Hvis du ikke har det, sjekk dem ut!

2 kommentarer:

Cecilie sa...

Stay away from burgers! haha :) Husker du, Mia og jeg sto på Norli og prøvde å friste hverandre. Godt å høre at du koser deg!

Eline sa...

hm, i checked them out. gaslight anthem altså. jeg liker det! godt!
jeg merker jeg savner deg jeg, liri. men jeg koser meg fortsatt over at du har det så fint.