søndag 24. oktober 2010

Every day there's a boy in the mirror, asking me "What are you doing here?"

"You wake up every Monday,
then suddenly it's Sunday and the week is gone."

Bethany Joy Galeotti - Leaving Town Alive


Noe som aldri vil slutte og forbause meg er hvor fort tiden flyr. For ikke lenge siden, bestilte jeg en enveisflybillett (ett eller to ord?) til Manchester. Nå sitter jeg her og skal bestille en tur-returflybillett til Oslo. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ville dra tilbake hit i januar (selv om jeg skal være hjemme i fire uker). De menneskene jeg har blitt best kjent med, som jeg føler meg mest komfortabel med, er ikke her etter nyttår. Shakespeake skrev "What is a city but its people?" og disse menneskene har gjort denne byen for meg.

Parkeringsplassene begynner å bli fulle igjen. Folk kommer tilbake fra hjemmene sine. Jeg vil og være en av de som drar hjem i helgene.

3 kommentarer:

Live sa...

Jeg gleder meg kjempe til du kommer hjem! Og det er SÅ kult at du kan lire av deg Shakespeare-quotes som passer perfekt i sammenhengen. Da vet du at du studerer literatur, at du er på vei til å bli forfatter!

Maren sa...

Jeg gleder meg VILT mye til du kommer hjem til jul!<3

Sandra Bakken Østlien sa...

du er heldig som kommer hjem til jul. jeg vil og!