torsdag 21. oktober 2010

I dag har vært awesome

fordi jeg fikk ny (brukt) mobil. Jeg klarte å miste mobilen min på mandag, og har vært uten til i dag. Tyskerne kom til min redning; han ene låner meg sin gamle mobil, fordi han nettopp kjøpte seg en iphone, han andre hadde et ekstra simkort liggende.

fordi
jeg var med i en spørreundersøkelse. Jeg hadde vært på biblioteket og lest om forskjellen på og forholdet mellom form og innhold i litteratur, stått i minibankkøen i ti minutter (det er alltid kø der, bortsett fra på søndager for da er den tom etter lørdagskvelden) for jeg trengte penger til lunsj før manusklassa. Jeg sto foran kinoen og spiste min beef salad sandwich da to gutter på 12-13 år kom bort til meg. Jeg så at munnene deres beveget seg, men jeg hørte kun Florence and The Machine synge "I'm not calling you a liar". Jeg tok ut øreproppene og sa "Sorry?".

"Would you like to take part in a survey?"
spurte de.

"Sure"
sa jeg, for ikke å være frekk og være hjelpsom samtidig.

De spurte om hvor jeg bodde, hva jeg likte ved stedet, hva jeg ikke likte, om jeg hadde kommet tilbake, om jeg hadde valgt å bo et annet sted hvis jeg kunne. Jeg kunne stått og fundert på de spørsmålene i evigheter, men jeg måtte svare kort og fort.

fordi introduction til screenwriting er favorittkurset mitt. Dagens øvelse var å gå rundt på campus (biblioteket, kafeer, togsstasjonen, bussholdeplasser) og "discreetly listening" på folks samtaler. John kalte det "writing dialogue" exercise. Det er tydeligvis det vanskeligste å skrive. Etterpå skulle vi skrive en scene med det vi hadde hørt som basis. Jeg satt på kafeen på biblioteket og overhørte et jobbintervju.

fordi jeg lagde middag for tredje gang siden jeg kom hit, og det var deilig.

2 kommentarer:

Maren sa...

Jeg liker det! Og er stolt av matlagingen din!:D

Live sa...

Jeg liker det også! Du ER awesome :)