tirsdag 26. oktober 2010

What a time it was; it was a time of innocence, a time of confidences

TING JEG LIKER (ELSKER) VED DETTE STEDET:
- the film theatre, drevet av skolen.

I tillegg til studentfilmer, viser de også main streams, klassikere og indiefilmer. (Det er også screenings hver mandag morgen (anbefalt for manusstudenter), men jeg har ennå ikke vært på èn, ikke fordi jeg har forelesninger, men fordi jeg ikke er flink til å stå opp). Det føles litt som å bo i Stars Hollow med Rory og Lane. Det beste med hele opplegget er at de fleste av visningene er gratis, bortsett fra de store blockbusterne, men med studentrabatten, er billetten halvparten så dyr som på den store kinoen. I kveld var jeg og så Girl, Interrupted med Winona Ryder og Angelina Jolie. Den var grei. Det beste med filmen var Ryder's korte hår og 60-tallet-soundtracket.

Ellers hadde vi vår første flatmeeting i dag. Det var første gangen alle jentene var på kjøkkenet samtidig; vi er ti stykker. Vi opprettet noen grunnregler, som for det meste går på folkeskikk. Noe av det som kom på lista var; if it's not yours, don't eat it og keep sex noises to a minimum (ikke mitt forslag, har vært heldig på det området).

Nå skal jeg kose meg med Lipton's Marocco Mint & Spices te og Mad Men (Ellen, hvis du leser dette; som din tvserieleverandør vil jeg anbefale det til deg!)

2 kommentarer:

Live sa...

For et liv!<3
Du... Serieekspert, har du peiling på Boardwalk Empire? Den starter i Norge på mandag og er av skaperne bak Sopranoes. Jeg tenkte for engangs skyld å begynne å følge en serie fra begynnelsen!

Anonym sa...

Selvfølgelig leser jeg bloggen din, Liridona! :) Jeg synes den er såå flott jeg!

Og til Mad Men, I am on it! Jeg stoler på deg vettu! :)

btw. ser du på Nikita? Det er det nye Prison Break! Det er dødsfett! ;)

<3
- Ellen