onsdag 20. oktober 2010

Waiting on the light to change

( we<3it )
iskalde føtter mot radiatoren, iskald kaffe på bordet (savner tines ordentlige iskaffe). engelsk høstvær. liker høstsola, selvom den har skarpe tenner og biter, men den lyser opp stedet, og gjør de gule bladene enda gulere. liker ikke vinden; det er så vidt ullskjerf er god nok beskyttelse. chuck taylors ellers så fantastiske all stars' svakhet blir avslørt; de er ikke varme. i det hele tatt. regn er greit, enda greier når jeg har skaffet meg gummistøvler. da tror jeg høsten er reddet. for høsten varer faktisk litt her, og snøen er flere måneder forsinket.


noen ganger virker alt fremmed her, ingenting minner om hjemme. andre ganger får jeg øye på en med grå hettegenser med åpen glidelås, og måten han holder ryggsekken sin, minner meg om en jeg tror jeg kjente; vi hadde stoppet for rødt lys, det skiftet til gult og forble gult en stund (av og til, av og til var det superkort) og akkurat i det jeg trodde det ville skifte til grønt, gikk det tilbake til rødt igjen. slik fortsatte det. vi kom aldri noen vei.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har hjemmelengsel!! Ahh. Hehe. Ikke lenge til du skal besøke familie og venner! :)

Bina