onsdag 3. november 2010

Honey, I will stitch you, darling, I will fit you in my heart

nå skriver jeg bare for å skrive som er en dårlig ide, som igjen blir til et dårlig blogginlegg:

halvveis døv (har time hos legen på fredag), aner ikke hvor det kommer fra, men ørene er tette og hørselen redusert, som er flaut, har følt meg gammel i flere dager nå, hører ikke hva folk sier og kan ikke dømme hvor høyt jeg selv snakker.

så langt denne uken har jeg skrevet ferdig et intervju av en oppdiktet kjendis (som egentlig skal være den fremtidlige meg), skrevet et dikt som ser ut som et tre og handler om et tre (formen imiterer handlingen, figurdikt heter det) - morsomme greier. Ellers har jeg oppdaget Sia (australsk dame med fin stemme og fine tekster) og Boardwalk Empire (watch it, Live/Ellen).

Hjemlengselen har nå begynt å krype forsiktig inn i meg, akkurat som kulden på denne tiden i Norge, antar jeg, men det er ikke lenge til jul og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Dessuten har jeg det bra, folk her er morsomme og jeg hørte i en sang en gang at "laughter is the only thing that will keep you sane".


(Den sangen heter "Live Forever" og er av Drew Holcomb & The Neighbors.)

Jeg liker parenteser, forresten (hvis dere ikke har skjønt det før nå).

2 kommentarer:

Live sa...

Dakkar deg! Hvis det er noen trøst har jeg gått rundt de siste dagen og ønsket at jeg var en gammel dame. Det vil ta for lang tid og forklare hvorfor her. Og hør på Cat Stevens "Moon Shadow"! Hvis du ikke kan høre og snakke, kan du skrive desto mer! Det blir så godt å se deg til jul, vi skal nok ta deg vel imot:) Jeg fant ut at vi ikke har canal+ allikevel, så har ikke fått sett boardwalk empire. Hvor kan jeg se den på nett? Kan du skrive en link?

Ellen sa...

Jeg hører nå på Sia og forstår hvorfor du liker musikken! :) Jeg skal sjekke ut Boardwalk Empire og Misfits en gang i nærmeste framtid!